کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

 
 
 

دکتر ˈمنصور شکیباˈ روز یکشنبه در آیین آغاز هفته سلامت در دبستان پسرانه شهید چمران زاهدان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از 18 تا 24 فروردین را به عنوان هفته سلامت نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت ˈفشار خون را جدی بگیریدˈ اعلام شده است، افزود: افزایش آمار مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا در کشور علت این نامگذاری است.

وی ادامه داد: در گذشته بیماریهای واگیردار از قبیل مالاریا، وبا و بیماریهای عفونی باعث افزایش مرگ و میر می شد که خوشبختانه در سالهای اخیر این بیماریها کنترل شده و در استان نیز شاهد کاهش چشمگیر آن هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به دلایل زیست محیطی ایجاد فشار خون گفت: جمعیت سالمند، افزایش جمعیت شهرنشین که متناسب با زیر ساختها نیست و جهانی شدن مصرف غذاهای آماده باعث افزایش فشار خون می شود.

شکیبا اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در سال 2008 حدود 40 در صد افراد بالای 25 سال فشار خون بالا دارند.

وی افزود: متاسفانه این بیماری علامتی ندارد به همین دلیل کمتر جدی گرفته می شود و تشخیص آنرا مشکل و عوارضی همچون نارسایی کلیه یا قلبی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: مصرف غذاهای آماده و پرچرب، مصرف بالای گوشت قرمز، مصرف بی وریه آب میوه و تنقلات، سرانه مصرف کم میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات در استان از دلایل زمینه ساز این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توصیه کرد: پیاده روی، مصرف کم نمک، عدم استعمال دخانیات، انجام فعالیت بدنی، جلوگیری از اضافه وزن و خودداری از مصرف پان می تواند در پیشگیری از فشار خون بالا موثر باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com